Kyläralli: OHJEET PELAAJILLE

Kyläralli: OHJEET PELAAJILLE


Alkutoimet

  • Pelaamiseen tarvitset mobiililaitteen (kännykän tai tabletin), jolle ladataan ilmainen ActionTrack-sovellus sovelluskaupasta (Play -kauppa tai App store). ActionTrack-sovellus on käytössä mm. monissa kouluissa, lisätietoa peliyrityksestä http://www.taz.fi/.
  • Jos mobiililaitteen paikannus on pois päältä, pelisovellus ilmoittaa, ettei GPS-signaalia löydy.
  • Kyläralli-peli käynnistyy QR-koodin kautta:
    • HUOM! Jos peliä yrittää käynnistää ennen 10.6., sovellus ilmoittaa ”Väärä QR-koodi: Et voi käynnistää uutta aktiviteettia tällä koodilla”. QR-koodi kyllä toimii, mutta vasta pelin julkaisupäivänä, joten hetki pitää vielä odottaa.
    • Voit käynnistää pelin myös klikkaamalla sovelluksesta ”Skannaa liittymiskoodi” ja lukemalla puhelimella nettisivuillamme olevan QR-koodin.
  • Klikkaa alhaalta oikealta ”Lataa” ja latauksen jälkeen ”Aloita heti”. Jos aloitat pelaamisen vasta myöhemmin, peli löytyy lataamisen jälkeen sovelluksen päävalikosta välilehdeltä ”Ladatut”.

 

Henkilötiedot

  • Pelin aluksi kysytään osallistuvan tiimin tiedot: tiiminimi, yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja postiosoite. Kaikille osallistujille lähetetään kesän aikana sähköinen diplomi. Keräämme yhteystiedot diplomien ja palkintojen lähettämistä varten. Diplomin lähettämisen yhteydessä lähetämme linkin palautekyselyyn, johon toivomme rallitiimin kommentteja pelin onnistumisesta.
  • Antamasi tiiminimi ja henkilötiedot eivät näy muille pelaajille.
  • Peliä voi pelata myös täyttämättä yhteystietokenttiä, mutta tällöin emme voi ottaa suoritustanne huomioon diplomien ja palkintojen jakoon liittyen.
  • Pelaajien henkilötietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Karttanäkymä

  • Kun pääset pelissä alkuvaiheiden jälkeen karttanäkymään, kannattaa klikata oikealta alhaalta pientä karttakuvaketta. Näkymä muuttuu ilmakuvasta selkeämmäksi kartaksi.

 

 

Pelaaminen

  • Kylien erikoiskokeita ja kylmäpisteitä voi kiertää missä järjestyksessä tahansa.
  • Tehtävistä voi saada max. 200 pistettä, jotka arvioidaan suoristusten tai tulosten mukaan.
  • Kohteissa kierrellään kylien esittelyihin tutustuen, hauskoihin kysymyksiin vastaillen ja leikkimielisesti kisaillen.
  • Kohde katoaa kartalta, kun erikoiskoe on suoritettu.
  • Peli lopetetaan ruutulipusta.
  • Palkintoluokat:
    PARAS TIIMI
    – Keksikää hauska ja teidän tiimiä kuvaava tiiminimi sekä voitte panostaa myös asusteisiin.
    PARHAAT PISTEET
    – Eniten pisteitä keränneet tiimit

    ARVONTA KAIKKIEN OSALLISTUNEIDEN KESKEN
  • Palkinnot jaetaan maalialueilla ja kaikille voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti.
  • Palkintoja ovat lahjoittaneet paikalliset yritykset ja yhdistykset.

Pelin keskeyttäminen ja jatkaminen

  • Jos Kyläralli täytyy välillä keskeyttää, klikkaa vasemmalta ylhäältä menu-nuolta ja sen jälkeen avautuvasta valikosta vihreä-valkoista ovi-kuvaketta.
  • Poistu päävalikkoon vastaamalla ”kyllä”. Voit jatkaa peliä (eli aktiviteettia) myöhemmin valitsemalla sen sovelluksen ”Käynnissä” -välilehdeltä.

HUOM! Tulokset rekisteröityvät normaalisti, vaikka pelin lopetettua ruutuun ilmestyisikin ”Tulosten lähettäminen epäonnistui. Yritetään uudestaan…”

Onnea matkaan!

 

Haluatko pelata Kylärallia?

Lataa älylaitteeseesi ActionTrack
ja aktivoi peli QR-koodilla.

QR koodi Päijät-Häme aktivoituu klo 10 ja QR koodi Iitti aktivoituu klo 12.

Lisätietoa:
Tiina, kyläaktivaattori
044 712 4208
info(at)phkylat.fi